در جدیدترین گزارش الزویر تحت عنوان گزارش سال 2022 که منتشر شده، با کمال افتخار دکتر رضا پیمان فر عضو هیأت ‌علمی موسسه اموزش عالی انرژی برای دومین سال متوالی در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

همچنین جناب آقای دکتر حیدر مداح از اساتید فعال موسسه نیز به عنوان دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

الزیور، پایگاه داده ‌ای بیش از 100 هزار استاد و دانشمند را براساس شاخص‌ های استنادی ایجاد کرده است که اطلاعات آن ها پیرامون استنادها، h-index، استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی ارائه شده است .

این گزارش دانشمندان را در 22 حوزه‌ علمی و 176 زیرشاخه تقسیم بندی شده و برای کسانی که حداقل 5 مقاله منتشر کرده ‌اند، صدک ‌های مربوط به حوزه و زیررشته ارائه داده است و رتبه بندی صورت گرفته براساس صد هزار نفر برتر با نمره‌ ترکیبی با و بدون خوداستنادی یا رتبه‌ صدک 2٪ یا بالاتر می باشد.

الزویر

اِلزِویر نام یکی از بزرگترین موسسات فعال در حوزه نشر مطبوعات پزشکی و علمی جهان با دفتر مرکزی در شهر آمستردام هلند است و در غالب نقاط دنیا فعالیت‌ های مهم علمی و تخصصی دارد.

الزویر نام خویش را از نام یک چاپخانه قدیمی هلندی به نام «خانه الزویر» گرفته ‌است. خاندان الزویر مدت ها در کشور هلند به امر فروش کتاب و چاپ کتاب مشغول بوده ‌اند. بنیانگذار این خاندان لودیک الزویر در شهر لیدن زندگی می‌کرد و این تجارت را در سال ۱۵۸۰ شروع کرد.

موسسه الزویر امروزی در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده و تولیدات اولیه آن شامل ژورنال لانست، سل و کتاب‌هایی شامل آناتومی گری و ساینس دیرکت، که مجموع ژورنال ‌های الکترونیکی بود. اخیراً الزویر مرجع دادگان اینترنتی خود به نام اسکوپوس را ارائه کرده ‌است.

موسسه الزویر سالانه حدود ۴۲۰۰۰۰ مقاله در ۲۵۰۰ مجله منتشر می‌ کند و بانک اطلاعاتی این شرکت نشر، حاوی بیش از ۱۳ میلیون سند و ۳۰۰۰۰ کتاب الکترونیکی است. تعداد دانلودهای سالانه از سایت ‌های الزویر به بیش از ۹۰۰ میلیون مورد می ‌رسد.

مراسم تقدیر مسئولین شهری از نخبه های ساوجی