مراسم هفته پژوهش با حضور روئسا، مدیران و معاونین ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در روزچهارشنبه ۲۸/۰۹/۹۷ در موسسه آموزش عالی انرژی برگزار گردید:

166837

در ابتدای مراسم عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی و رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی داشتند و فرمودند: پرورش نسل جدید باید با پژوهش محوری توام باشد. برای توسعه علمی کشور باید نسل جدید را تفکر محور پرورش داد و این موضوع در سالهای اخیر در جوامع دانشگاهی مغفول مانده است. وی از پژوهش محوری به عنوان شاخصه ارتقای فعالیت های کیفی جوامع دانشگاهی یاد کرد و افزود: در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه به عنوان تنها دانشگاه تخصصی ایران در حوزه انرژی در حوزه مهندسی و علوم انرژی تلاش شده است که در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی پویاتر از گذشته عمل کنیم و معتقدیم که امروز نمی توان با تفکر و امکانات دیروزی دانشگاه را مدیریت کرد بلکه برای کیفی سازی فعالیت های آموزشی و پژوهشی به نوگرایی و تفکر امروزی نیاز است.  در ادامه با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه علوم انرژی کشور، اظهار کردند: در شرایط کنونی نیاز به دگرگونی در حوزه برخورداری از انرژی هستیم چرا که  انرژی فسیلی نمی‌تواند حوابگوی نیاز کشور باشد و به لحاظ مسایل اجتماعی و صنعتی نیاز جامعه فراتر رفته و باید منابع و مصارف را در نظر گرفت و مطابق با نیاز کشور کار پژوهشی انجام داد. وی با تاکید بر عزم ملی به منظور تدوین برنامه جامع انرژی کشور اظهار کرد: در این میان استفاده از منابع خدادادی ضرورت دارد. 

166835

همچنین یکی از میهمانان ویژه مراسم  حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه محترم شهرستان ساوه بودند که  در آئین گرامیداشت هفته پژوهش در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه اظهار کردند: در تفکر اسلامی   تکریم علم در همه شاخه      ها به منظور برطرف کردن نیازهای بشر ضرورت دارد و نتیجه آن نجات جامعه از عقب ماندگی و توسعه نیافتگی است. وی بیان کرد: نتیجه فاصله گرفتن علم از اخلاق فروپاشی بنیان جوامع است و عقب ماندگی ثمره  آن است که امکان برقراری عدالت هم در این صورت وجود نخواهد داشت. امام جمعه ساوه با تاکید بر وحدت بین حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: ثمره وحدت بین حوزه و دانشگاه پیوند علم و دین است نه جایگزینی یکی برای دیگری. از این رو اتحاد بین علم و دین نیاز امروز جوامع است و برای کشور ما نیز یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: تکنولوژی و فناوری یک قدرت است و اگر کشوری به دنبال قدرت و اقتدار است باید دنبال علم برود  و علمی که موجب قدرت و سلطه می    شود، زمینه ساز عزت و استقلال خواهد شد. حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به هفته پژوهش اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید روحیه علم جویی و پژوهش در جامعه دانشگاهی تقویت شود، تصریح کرد: تقویت فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی موجب خلق ثروت از طریق تجاری سازی علوم خواهد شد و زمینه ساز توسعه اقتصادی و صنعتی است. وی بر تقویت امور تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاهها تاکید کرد و گفت: ترویج مدرک گرایی و افتضاحی که امروز از طریق مدرک گرایی به وجود آمده است به توسعه علمی کشور آسیب می‌زند. وی خرید و فروش پایان نامه‌های دانشگاهی را اهانت به کشور دانست و افزود: اگر کار تحقیقات در دانشگاه‌ها رونق یابد دانشجو خود را ملزم به انجام کار تحقیقاتی کرده و آسیب‌هایی که به توسعه علمی وارد می‌شود از بین خواهد رفت. 

166836

در این مراسم بحث و تبادل نظر در مورد دستاوردها، مشکلات پژوهشی در زمینه های انرژی، آب، محیط زیست و ایمنی و . . . و ارائه طرح های پژوهشی و تحقیقاتی توسط جناب آقای دکتر یاسی مشاور پژوهشی دانشگاه و جناب آقای دکتر جلیلیان معاونت محترم پژوهش مطرح و بررسی شد.