برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی در ساوه

برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی در ساوه

ایسنا/مرکزی رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه از برگزاری سومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی، صنایع نفت و گاز، انرژی‌های جدید و کاربردهای آن به میزبانی این موسسه خبر داد.

دکتر احمد قریب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اشاره به اهمیت مقوله انرژی و استفاده از آن با توجه به رشد جمعیتی اظهار کرد: موسسه آموزش عالی انرژی ساوه از بدو تاسیس در کنار فعالیت‌های آموزشی موضوع کنفرانس‌های متعدد ملی علمی در راستای شناساندن مقوله انرژی به جامعه علمی و دانشگاهی و آحاد مختلف مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: این موسسه آموزش عالی در کنار وظایف دانشگاهی که بیشتر از حوزه آموزش رشته‌های مهندسی و مورد نیاز جامعه فعالیت می‌کند، بر روی مباحث و موضوعات مرتبط با انرژی تمرکز بیشتری پیدا کرده است چرا که انرژی علاوه بر اینکه موضوع مهندسی روز است، یک مسئله مهم آینده کشور به شمار می‌رود.

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه هماهنگی و تعامل بین بخشی بین دانشمندان و نخبگانی که در این حوزه فعالیت دارند را از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس‌های ملی دانست و افزود: در آینده نزدیک سومین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین دانشگاهی به میزبانی موسسه آموزش عالی انرژی با عنوان پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی، صنایع نفت و گاز، انرژی‌های جدید و کاربردهای آن برگزار می‌شود. گرچه قرار بود به صورت حضوری برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی فعلا به تعویق افتاده است و احتمال دارد که در صورت تداوم شرایط، به صورت غیرحضوری تشکیل شود.

وی در خصوص محورهای این کنفرانس ملی گفت: مهندسی انرژی، مهندسی نیروگاه‌های حرارتی، ذخیره انرژی، محیط زیست، آب و بحران کمبود آب، نفت، گاز، انرژی‌های خورشیدی، بادی، زیست توده، معماری و اقتصادی انرژی، تاسیسات حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، ایمنی صنایع و … از محورهای این کنفرانس خواهد بود